Benimarfull - La Llacuna 47km - Reisverslag uit La Llacuna, Spanje van bartendianne - WaarBenJij.nu Benimarfull - La Llacuna 47km - Reisverslag uit La Llacuna, Spanje van bartendianne - WaarBenJij.nu

Benimarfull - La Llacuna 47km

11 April 2016 | Spanje, La Llacuna

Na een "heerlijk" (maar niet heus) karig ontbijt fietsen we snel weg uit Benimarfull.
Via Planes fietsen we naar een groot stuwmeer.
De rivier de Serpis voorziet het hele gebied tot aan de kust met water uit het stuwmeer.
We gaan de stuwdam over en komen dan weer op het spoorlijntje, via verde del Serpis, slang. Het riviertje heet zo en die kronkelt namelijk als een slang door het landschap naar de zee, we volgen een mtb route langs de rivier van kiezels, losse steentjes en is een lastig te fietsen route.
De ketting van de fiets gaat er 2x vanaf en de accu gaat steeds los dooe de hobbels.
Maar het landschap is prachtig. En een rust, stilte, heerlijk.
Uiteindelijk komen we in Villalonga, maar nu zijn we er nog niet, we moeten nog bijna 7km naar boven klimmen.
Onderweg wel adembenemende vergezichten en zie je de zee.
Net als je denkt, zitten we wel goed, hangt er een groot bord van het hotel, nog 2500m en nog steeds klimmen.

• 11 April 2016 - 20:38

Henk Van Den Tillart:

Tja, jullie zoeken wel het extreme op, als je straks maar oplet met het downhillen.
    Toch maar een butsmuts opzetten