11-07-2015 - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van bartendianne - WaarBenJij.nu 11-07-2015 - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van bartendianne - WaarBenJij.nu

11-07-2015

12 Juli 2015 | Frankrijk, Metz

Vandaag fietsen we langs de Moezel. Voordat we Luxemburg uitfietsen, komen we nog langs Schengen, waar het verdrag gesloten is, over het personenverkeer in Europa. We zijn zo Luxemburg uit en komen in La France. Er is wel veel natuur, maar een ongezellig gebied, veel oude leegstaande fabrieken uit de tijden van weleer.
Kolenmijnen en staalindustrie.
Net na de middag rijden we Thionville in.
Die kennen we nog van de tijd dat we in Frankrijk op vakantie gaan en naar het zuiden rijden, dit was voor mij de grensstad.
Lelijk, zoiets heb je nog nooit gezien, vies, vergane glorie.
Niks aan dus.
Temperatuur is weer behoorlijk opgelopen. Het doel was Metz en dat hebben we gered.
Metz daarentegen is van betere kwaliteit, een echte Franse stad, met die echte vensters met Franse balkons.
We zijn weer terug! Het Frans gaat moeizaam, maar we redden ons wel, inmiddels kunnen ze aardig Engels.

• 13 Juli 2015 - 17:03

Paul Vaan Der Hoeven:

Beste Diba,

In mijn enthousiasme heb ik ook terstond een fiets gekocht met een witte kat achterop, maw een elektische, bij kranenbroek in Schijndel, heeeeeel veel fiets voor weinig. Zo zie je wat je allemaal teweeg brengt in Den Bosch. Ik ben flink aan het trainen want volgend jaar ga ik mee n zal ik de route uit stippelen. We gaan nu met vakantie dus ik ben twee of drie weken uit beeld. Wens je een voorspoedige reis, doe de paus de groeten en ga ook even biechten bij de heilige vader