Castalla - Benimarfull 62km - Reisverslag uit Benimarfull, Spanje van bartendianne - WaarBenJij.nu Castalla - Benimarfull 62km - Reisverslag uit Benimarfull, Spanje van bartendianne - WaarBenJij.nu

Castalla - Benimarfull 62km

10 April 2016 | Spanje, Benimarfull

Vanuit Castella vertrekken we richting Biar. Daar hebben we onze eerste stop en gaan we het stadje even in, bezoeken de kerk en drinken een heerlijk bakkie koffie op een terrasje op het plaein van de kerk.net na Biar volgen we weer het spoorlijntje, el Xixarra. We gaan eerst een heel stuk tussen olijfboomplantages door, daarna volgen we een riviertje en komen op plekken, die je normaal nooit gevonden zou hebben.
Sommige stukken zijn erg mooi en je komt totaal niemand tegen.
We komen langs een paar dorpjes om uiteindelijk in Benimarfull aan te komen, waar ons hotel is.
Op het eerste gezicht een leuke plek.
Maar als we dan gaan dineren, blijkt dat we de enigste gasten zijn en krijgen een tapasmenu van 5 gangen voorgeschoteld.
Op zich niet heel vies, maar de kok hoeft niet veel te kunnen zeg maar.
Eerst een huzarensalade, daarne een couscous achtig iets, dan kaas, leek op mozerella met iets van visstukjes erop met veel zout, een warme omelet met spekjes en ondefinieerbare stokjes, waar die voor diende geen idee, daarna varkensvlees op een bed van groenten. Smaakte ook niet echt.
Maar goed, we hadden gegeten en gingen maar slapen.