23-07-2015 - Reisverslag uit Mantova, Italië van bartendianne - WaarBenJij.nu 23-07-2015 - Reisverslag uit Mantova, Italië van bartendianne - WaarBenJij.nu

23-07-2015

23 Juli 2015 | Italië, Mantova

Vroeg vertrokken en het lijkt erop dat de temperatuur iiiieeets is gezakt!
Veel landbouwvelden weer, minder dorpjes, heuvelachtig.
Maar te doen!
Later volgt een vlak land en fietsen we lang langs een kanaal met daarlangs veel irrigatiekanalen voor de maisgrond!
We rijden een stuk het verkeerde kanaal langs tot een italiaan zo vriendelijk is te stoppen als we staan te kijken op de kaart.
Hij wijst ons de weg.
Dus terug!
We moeten de aanwijzingen beter lezen!
Na een laatste kronkelweggetje fietsen we tussen 2 meren door over een brug Mantova binnen!
De meren zijn alleen maar meren, geen accomodatieplaats.
De stad is in eerste instantie niet erg mooi, alleen het hele kleine oude centrum is leuk en ziet er gezellig uit.
Savonds is het ineens ontzettend druk en komen de mensen uit alle hoeken en gaten naar buiten.
Het meest verraste ons de dom S. Andrea. Bij toeval zagen wij een achterdeurtje openstaan. Buiten een hele bijzondere gevel, eeuwen van aanpassingen en uitbreidingen. Van binnen ontzettend mooi! Komt heel dicht in de buurt van de St Pieter.