24-07-2015 - Reisverslag uit Modena, Italië van bartendianne - WaarBenJij.nu 24-07-2015 - Reisverslag uit Modena, Italië van bartendianne - WaarBenJij.nu

24-07-2015

24 Juli 2015 | Italië, Modena

En weer zijn we vroeg op pad.
Voor de middag waren het vooral kruidenvelden en een soort maisvelden waar we doorheen fietsten.
Net voor de middag kwamen we bij de Po, de italiaanse rivier van de kruiswoordraadsels.
Het was net of we "thuis" waren en we langs de Maas fietsten.
Vlak daarna namen we afscheid van de Po en heetten we de Secchia welkom.
Tevens kwamen we in het gebied na Quistello, waar in 2012 een aardbeving is geweest.
We kwamen door het stadje Concordia!
Daar was ontzettend veel schade, nog steeds veel gestutte gebouwen en gebouwen die in de steigers staan. Hier waren vooral de grote gebouwen zwaar beschadigd.
Op het platteland zie je vooral de oude schuren en oudere huizen leeg staan, met gescheurde muren, of ingestorte daken.
We bikkelen nog ff door, om toch Modena te halen.
Pff, 92 km op de teller vandaag.
Gekkenhuis!

• 25 Juli 2015 - 00:19

S"han:

sjonge sjonge, respect voor jullie, kijk iedere dag waar jullie zijn: het gaat goed!ben benieuwd wanneer jullie in rome aankomen!

• 25 Juli 2015 - 21:45

Marie-jose:

Hè daar ben ik weer, alles goed bij jullie? Fantastisch dat jullie elke dag op de pedalen staan. Wij zouden toch wel een paar dagen "vakantie " nemen. Nou de laatste loodjes voor je dus zet hem op.

Weer de groeten uit het stormachtige Nederland,
    van ons drietjes? !

• 25 Juli 2015 - 21:53

Marie-jose:

Voor 17 euro kun je ook de trein nemen, 2,5 uur en je bent er, is grapje natuurlijk